Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

Day 12

Ημέρα 12η. 17/6/15

Zagreb (Croatia) - Nis (Serbia)

Για την προτελευταία μέρα του ταξιδιού είχαμε βάλει στο πρόγραμμα μια διαδρομή αρκετά μεγάλη. Με δεδομένη την κούραση όλων των προηγούμενων ημερών τα 620+ χιλιόμετρα φάνταζαν πολλά. Όταν όμως σε νοιάζει απλά να κόψεις χιλιόμετρα δεν μετανιώνεις για τις μεγάλες και ατελείωτες ευθείες των εθνικών οδών...

Για`μένα προσωπικά η Σερβία πλέον αποτελεί έναν προορισμό της πρώτης και της τελευταίας διανυκτέρευσης των ταξιδιών μου με μηχανή. Μέσα στην ατυχία να βρισκόμαστε στην φτωχή γωνιά της Ευρώπης θεωρώ πως πρέπει να νιώθουμε "τυχεροί" που είμαστε τόσο κοντά στη Σερβία μιας και είναι μια όμορφη χώρα με πολύ χαμηλές τιμές για να διανυκτερεύσεις και για να φας ποιοτικά.

Το πρωί ο ιδιοκτήτης των δωματίων μας έδωσε "λευκή επιταγή" για το check out. Έτσι χωρίς να έχουμε το άγχος του ξυπνητηριού χορτάσαμε ύπνο και ξεκινήσαμε από το Ζάγκρεμπ για τη Νις κατά τις 11:30. Θεωρώ πως το να "βγαίνεις" τόσο αργά στον δρόμο είναι πολύ λάθος, ειδικά όταν έχεις τόσα πολλά χιλιόμετρα μπροστά σου. Μιας και στην πόλη της τελευταίας μας διανυκτέρευσης όμως δεν είχαμε ιδιαίτερες προσδοκίες για "τουρισμό" δεν πιεστήκαμε για να φύγουμε νωρίτερα.

Ο δρόμος ήταν όπως τον περίμενα. Όσο οδηγούσαμε παράλληλα με τα σύνορα της Βοσνίας στα βουνά φαινόταν απειλητικά μαύρα σύννεφα να κατεβαίνουν. Όταν όμως πιάσαμε για τα καλά τις πεδιάδες της Σερβίας το ενδεχόμενο της βροχής είχε περάσει για τα καλά. Στα σύνορα δεν συναντήσαμε καμιά καθυστέρηση με ελέγχους κτλ και ο δρόμος μέχρι το Βελιγράδι ήταν χωρίς ιδιαίτερη κίνηση. Όσο πλησιάζαμε στη Νις οι καιρικές συνθήκες άλλαζαν.

λίγο έξω από την πόλη. Αγνοήστε το στίγμα από το σκοτωμένο κουνούπι και δείτε τον καπνό από το φουγάρο πως απλώνεται... Παρόλο τον δυνατό αέρα όμως το ΚΤΜ πήγαινε τρένο!

Στη Νις φτάσαμε αργά το απόγευμα και γι`αυτό δεν προλάβαμε να κάνουμε βόλτα στην πόλη με το φως της ημέρας. Ουσιαστικά μέχρι να τακτοποιηθούμε στο δωμάτιο και να πάμε για φαγητό είχε νυχτώσει. Οπότε βγάλαμε πολύ λίγες φωτογραφίες μιας και είδαμε ελάχιστα την πόλη.

Σύμφωνα με το wikipedia:
Η Νις (παλιότερα Ναϊσσός ή Νίσσα), είναι πόλη στη Σερβία, στις όχθες του ποταμού Νισάβα. Είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας μετά από το Βελιγράδι και το Νόβισαντ, με πληθυσμό 305.518 κατοίκων (απογραφή του 2011). Η πόλη, μαζί με τα Λουτρά Ναϊσσού και 68 προάστια, καλύπτει μια έκταση περίπου 597 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Η Ναϊσσός είναι το διοικητικό κέντρο της περιοχής Νισάβα, ολόκληρης της νότιας Σερβίας και είναι μια από τις παλαιότερες πόλεις στα Βαλκάνια.

το πανεπιστήμιο της Νις.

photo από google
η κεντρική πύλη του οχυρού το οποίο το είδαμε μονάχα από μακριά.

Για φαγητό ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου μας σύστησε το εστιατόριο Una Volta.

Για όσους βρεθούν στη Νις αξίζει να το αναζητήσουν. Πάρα πολύ καλό φαγητό και σε πάρα πολύ καλές τιμές! Αφού φάγαμε βγήκαμε και για μια μικρή βόλτα στο κέντρο της πόλης το οποίο από το λίγο που είδαμε εμένα προσωπικά μου θύμισε κάτι από το πρώτο πόδι Χαλκιδικής...

photo από google

Στο ξενοδοχείο δεν αργήσαμε να γυρίσουμε κι έτσι η μέρα μας στο Νις τελείωσε χωρίς δυστυχώς να μπορώ να πω πως είδαμε την πόλη.