Σάββατο 23 Μαρτίου 2019

Τουρκία 2019

Μέρα 2η - 23/3/2019
Αιβαλί - Πέργαμος (62χλμ)

Το πρωί φύγαμε χωρίς "πολλά - πολλά" μετά το πρωινό μας. Είχαμε να προλάβουμε ένα γκρουπ (οργανωμένη εκδρομή από το μουσείο Βεργίνας) το οποίο θα συναντούσαμε επάνω στην Ακρόπολη της Περγάμου προκειμένου να ακολουθήσουμε την ξενάγηση που θα γινόταν. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος για τον οποίο δεν μπορέσαμε να κάνουμε ούτε έναν περίπατο μέσα στο Αιβαλί.. παρά μόνο μια σύντομη βόλτα με τη μηχανή στα γραφικά στενάκια του.

Πήγαμε λοιπόν καρφί στο ξενοδοχείο το οποίο το συστήνω ανεπιφύλακτα. Χαμηλή τιμή, κλειστό πάρκινγκ εντός του ξενοδοχείου, μεγάλο και καθαρό δωμάτιο.... και φοβερή τοποθεσία! Το όνομα αυτου, ATTALOS suites Hotel (για όποιον ενδιαφέρεται).

Αφού ξεφορτώσαμε πήγαμε καρφί στους πρόποδες του λόφου όπου βρίσκεται η Ακρόπολη της Περγάμου προκειμένου να πάρουμε το τελεφερικ για να ανέβουμε πάνω και να συναντήσουμε το γκρουπ.

Είχε πολύ αέρα όλες τις μέρες... αλλά εκεί πάνω ήταν το κάτι άλλο. Η εμπειρία στο τελεφερίκ έμοιαζε λιγάκι με τρενάκι του τρόμου, αλλά ΟΚ. Φτάσαμε σώοι.

Για τα αρχαιολογικά που διασώζονται δεν ξέρω τι να γράψω. Το μόνο σίγουρο είναι πως αξίζει να έχεις έναν ξεναγό προκειμένου να ξέρεις τι βλέπεις. Δεν είμαι σε θέση να κάνω καμιά πολύ μεγάλη ανάλυση των όσων είδα και άκουσα. Ούτε θέλω να παραθέσω πολλές φωτογραφίες και να γίνω κουραστικός.
Η όλη εμπειρία όμως ήταν κάτι μαγευτικό... το να βλέπεις το πέρασμα των διαφόρων πολιτισμών και θρησκειών να περνάει μπροστά από τα μάτια σου μέσα σε μια ξενάγηση 4-5 ωρών δε το ζεις καθημερινά.

Το αρχαίο θέατρο της Περγάμου. Κάτι που δεν γνώριζα, και το έμαθα εδώ πάνω... είναι πως χάρη στα αρχαία θέατρα μπορούν και υπολογίζουν τον πληθυσμό των αρχαίων πόλεων. Πολλαπλασιάζουν τις θέσεις του θεάτρου με το 10. Βάση υπολογισμών κατέληξαν πως μονάχα το 10% του πληθυσμού μπορούσε και παρακολουθούσε τις παραστάσεις των θεάτρων.

Είναι πολλά που έχουν "σηκώσει" οι Γερμανοί που κάνανε την ανασκαφή. Εξ`ου και το μουσείο της Περγάμου στο Βερολίνο... Είναι πολλά που ακόμη περιμένουν να έρθουν στην επιφάνεια... όπως για παράδειγμα η δεύτερη μεγαλύτερη βιβλιοθήκη του αρχαίου κόσμου. Ναι, ήταν στην Πέργαμο και βρίσκεται κάπου κάτω από την Ακρόπολη.

Αξίζει να μπείτε και στο https://www.smb.museum/en/museums-institutions/antikensammlung/collection-research/3d-model-of-the-pergamon-altar.html για να δείτε τι "σήκωσαν" οι φίλοι μας.

Φεύγοντας από την Ακρόπολη περάσαμε μέσα από αυλές φτωχικών σπιτιών... αντικρίζοντας κομμάτια από τα τείχη της αλλά και κομμάτια από κίονες να στέκουν μέχρι και δίπλα σε κοτέτσια!

Κατεβαίνοντας από την Ακρόπολη έφαγα μια πολύ μεγάλη ήττα.
Εκεί που έχεις χαρεί που επιτέλους έχεις καταφέρει να φορτώσεις το τριβάλιτσο και να φύγεις "μακριά" βλέπεις αυτό μπροστά σου και πίνεις το τσαγάκι σου και πας για ύπνο! Ο τύπος ήταν από Αυστρία. Δυστυχώς δεν τον πέτυχα πουθενά για να τον ρωτήσω που πάει...

Κατεβαίνοντας από την Ακρόπολη έφαγα μια πολύ μεγάλη ήττα...
Την μέρα την κλείσαμε με μια βόλτα στο κέντρο της Περγάμου. Η σύγχρονη πόλη δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο να επιδείξει... γι`αυτό και δεν αργήσαμε να επιστρέψουμε στο δωμάτιο.