Δευτέρα 25 Μαρτίου 2019

Τουρκία 2019

Μέρα 4η - 25/3/2019
Σμύρνη - Έφεσος

Σήμερα η μέρα είχε ξενάγηση στην αρχαία πόλη της Εφέσου. Όσο ακόμη κοιτούσαμε το τι θα κάνουμε και που θα πάμε πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι, είχα μια φοβία σχετικά με το που θα παρκάρω τη μηχανή κτλ... Κακώς βέβαια.. γιατί δεν ένιωσα πουθενά το αίσθημα του κινδύνου.

Γι`αυτόν τον λόγο όμως για σήμερα είχαμε κλείσει ένα πακέτο ξενάγησης στο οποίο περιελάμβανε και τη μεταφορά μας από το ξενοδοχείο μας μέχρι τον αρχαιολογικό χώρο και πίσω. Κυρίλα!! κάθε άλλο παρά Adventure..... αλλά τέσπα!

Για τον αρχαιολογικό χώρο της Εφέσου επίσης δεν έχω τη δυνατότητα να σας μεταφέρω πολλά! ούτε και θέλω να το κάνω... Επιγραμματικά μονάχα για όσους δε γνωρίζουν... στην αρχαία Έφεσο βρίσκεται η 3η μεγαλύτερη βιβλιοθήκη του αρχαίου κόσμου. Η βιβλιοθήκη του Κέλσου.

Πέρασμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, της Κλεοπάτρας και του Αντώνιου, βασιλιάδων που κυνήγησαν τον χριστιανισμό... αλλά ίσως και να ήταν εκεί το σημείο απ`όπου ξεκίνησε η εξάπλωσή του!
Στην αρχαία Έφεσο έζησε ο Απόστολος Ιωάννης μαζί με την Παναγία. Την φυγάδευσε μετά τη Σταύρωση του Χριστού λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη και λέγεται πως έζησε την υπόλοιπη ζωή της. Ο χώρος αποτελεί χώρο προσκυνήματος για χριστιανούς αλλά και για μουσουλμάνους μιας και η Παναγία είναι η μοναδική γυναίκα που αναφέρεται μέσα στο κοράνι ως Αγία.

Η βιβλιοθήκη του Κέλσου.

Όπως οι φίλοι μας οι Γερμανοί... έτσι και οι φίλοι μας Αυστριακοί φρόντισαν να γεμίσουν κι αυτοί ένα μουσείο τους με ευρήματα από την αρχαία πόλη της Εφέσου.

Η ξενάγησή μας τελείωση με την επίσκεψη στον Ναό της Αρτέμιδος. Για όσους δεν γνωρίζουν ο Ναός της Αρτέμιδος ήταν μέσα στα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου. Με μέγεθος περίπου όσο ένα στάδιο ποδοσφαίρου... με περισσότερους από 120 κίονες (αν δεν κάνω λάθος 127) ...

Ξεπατικώνω από το wikipedia...
Όπως αναφέρει και ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος, ο οποίος θεωρείται ο εμπνευστής της λίστας με τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, το μεγαλείο του ναού της Αρτέμιδος υπερβαίνει κάθε άλλο από τα υπόλοιπα μνημεία.
"Καὶ κραναᾶς Βαβυλῶνος ἐπίδρομον ἅρμασι τεῖχος καὶ τὸν ἐπ' Ἀλφειῷ Ζᾶνα κατηυγασάμην κάπων τ' αἰώρημα, καὶ Ἠελίοιο κολοσσὸν, καὶ μέγαν αἰπεινᾶν πυραμίδων κάματον,μνᾶμά τε Μαυσώλοιο πελώριον· ἀλλ' ὅτ' ἐσεῖδον Ἀρτέμιδος νεφέων ἄχρι θέοντα δόμον,κεῖνα μὲν ἠμαύρωτο, καὶ ἦν· "Ἴδε, νόσφιν Ὀλύμπου Ἅλιος οὐδέν πω τοῖον ἐπηυγάσατο."
"Έχω δει τους μεγαλοπρεπείς Κρεμαστούς κήπους της Βαβυλώνας, το Άγαλμα του Ολυμπίου Διός, τον Κολοσσό της Ρόδου και τις Πυραμίδες της Αιγύπτου, όπως ακόμα και το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού, αλλά όταν βλέπω τον ναό της Αρτέμιδος που αγγίζει τον ουρανό τα υπόλοιπα μνημεία χάνουν την λαμπρότητά τους. Εκτός από τον Όλυμπο, ο ήλιος δεν φάνηκε πουθενά αλλού τόσο μεγαλοπρεπής όσο εδώ". - βλ. Αντίπατρος, Ελληνική μυθολογία, (IX, 58)

ΑΑΑααααααχχχ αυτοί οι φίλοι μας οι Ευρωπαίοι!!!

Ότι απέμεινε....

Και για ότι δεν απέμεινε...

Μετά την πίκρα που φάγαμε κι εδώ... επιστρέψαμε στη Σμύρνη. Επειδή η πόλη πέρα από μνημεία και πλατείες για τον κεμαλ δεν έχει κάτι άλλο να επιδείξει πήραμε τη μηχανή για να βγούμε παραέξω από το κέντρο. Δυστυχώς η βόλτα ήταν πολύ μονότονη όμως και αποφασίσαμε να ξανακατέβουμε στο παζάρι για να πιούμε έναν τούρκικο καφέ, να φάμε και να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο.

Στο ξενοδοχείο αποφασίσαμε η επιστροφή μας να γίνει με μια επιπλέον στάση στην Αλεξανδρούπολη για να μοιράσουμε τα χιλιόμετρα. Ανοίξαμε λοιπόν το booking για να βρούμε το αυριανό δωμάτιο και με έκπληξη διαπιστώσαμε πως εκτός από τον αποκλεισμό του wikipedia επί τουρκικού εδάφους κάτι παίζει και με το booking. Μπορούσαμε να περιηγηθούμε όλα τα καταλύματα αλλά δεν μας έδινε τη δυνατότητα της κράτησης. Αυτό το γράφω εδώ προς πληροφόρηση για επίδοξους επισκέπτες. Θα πρέπει να τα έχετε κλείσει από πριν τα ξενοδοχεία σας. Τελικά εγώ τη δουλειά την έκανα στο μιλητό μέσω viber με τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου στην Αλεξανδρούπολη.